Roman Karkosik – major shareholder of Boryszew SA – awarded with “The Entrepreneur of the 25 years of Polish Freedom”
03/12/2014Boryszew ERG with new patent
09/03/2015
Rosnąca konkurencja na rynkach unijnych i spadek popytu na Wschodzie zmuszają polskich eksporterów do dywersyfikacji kierunków sprzedaży.
O tym, gdzie szukać nowych szans, dyskutowano podczas debaty „Najbardziejperspektywiczne kierunki dla polskiego eksportu”, zorganizowanej przez redakcję „Rzeczpospolitej”. Polska eksportuje do czterech głównych kierunków. Największym odbiorcą są Niemcy, gdzie trafia blisko jedna czwarta eksportu. Kolejna ćwiartka przypada na kraje strefy euro, następna – na inne europejskie. Ostatnią ćwiartkę można podzielić na trzy części: Europa Środkowo-Wschodnia (Rosja,Białoruś i Ukraina), pozostałe kraje wysoko rozwinięte (m.in. USA, Kanada, Japonia) oraz rynki rozwijające się.