26.04.2020 Puls Biznesu: Metalowcy bronią się przed wygaszaniem produkcji
27/04/202030.04.2020 Parkiet: Spółki przemysłowe powoli odmrażają produkcję
30/04/2020– Boryszew istotnie ograniczył produkcję w segmencie automotive, bo wielu jego kontrahentów zamknęło swoje fabryki. Spółka ocenia, że czas wiosenno-letni będzie trudny dla motoryzacji. Boryszew nie podjął jeszcze decyzji o większych zwolnieniach pracowników, ale to jedna z opcji. Kluczowa będzie wysokość pomocy rządowej – mówi Interii Piotr Lisiecki, prezes Boryszewa.
Monika Borkowska, Interia: Jak wygląda produkcja segmentu automotive Boryszewa w dobie koronawirusa?
Piotr Lisiecki, prezes Boryszewa: – W segmencie motoryzacyjnym operujemy poprzez dwa podmioty: działający głównie w Niemczech Boryszew Automotive Plastics oraz Maflow posiadający cztery zakłady w Polsce i siedem zakładów za granicą (w Brazylii, Chinach, Francji, Hiszpanii, Indiach, Meksyku i we Włoszech). Ze względu na fakt, że funkcjonowanie wstrzymały zakłady naszych głównych klientów zarówno w Polsce jak i na świecie, poziom produkcji w fabrykach w segmencie motoryzacyjnym jest mocno ograniczony. Jedynie produkcja w zakładach w Rosji (Boryszew Automotive Plastics) i Chinach (Maflow) utrzymuje się na poziomie około 30 proc. względem planów sprzed pandemii.