Kolejny start zespołu sponsorowanego przez Boryszew i Krezus S.A.
20/05/2016Zespół sponsorowany przez Boryszew S.A. i Krezus S.A. startuje w rajdzie Finlandii
29/07/2016W rankingu TOP 30 największych producentów z branży motoryzacyjnej z większościowym polskim kapitałem przygotowanym przez Bank Zachodni WBK we współpracy z Polską Izbą Motoryzacji i Bisnode Polska Boryszew zajął pierwsze miejsce, jako jedyna spółka przekraczająca 2 mld zł ze sprzedaży w segmencie automotive.
Grupa Boryszew produkuje komponenty motoryzacyjne w 13 krajach na 3 kontynentach. Współpracuje z czołowymi światowymi producentami samochodów, takimi jak Grupa Volkswagen, Daimler, Jaguar/Land Rover, PSA czy BMW. Jako pierwsza polska firma otrzymał prestiżową nagrodę Global Champion, którą Volkswagen Group przyznaje co roku swoim najlepszym dostawcom. W skład motoryzacyjnego ramienia Grupy wchodzi Maflow – czołowy europejski producent przewodów klimatyzacyjnych i hamulcowych, oraz Boryszew Automotive Plastics wytwarzające plastikowe komponenty samochodowe, takie jak klamki, schowki, kokpity czy osłony silnika.
Kluczem do osiągnięcia sukcesu w branży motoryzacyjnej jest efektywność i innowacyjność. A także ciągłe poszukiwanie doskonałości na każdym etapie skomplikowanego łańcucha wieloseryjnej produkcji. Oczywiście jakość produktów musi być na wysokim poziomie, ale to nie jest czynnik wyróżniający, tylko podstawa― mówi Piotr Szeliga, Prezes Zarządu Boryszew S.A. ―To branża dla zdeterminowanych przedsiębiorców: gotowych na inwestycje i z globalnymi ambicjami. Koncerny motoryzacyjne w dłuższym horyzoncie stawiają wyłącznie na dostawców zdolnych lokalnie produkować i dostarczać komponenty do każdego ich zakładu produkcyjnego. Stąd nasza obecność w wielu krajach – od Azji, przez Europę, po Ameryki. Wreszcie technologia, która w motoryzacji odgrywa rolę szczególną. Wczorajsze rozwiązania jutro będą przestarzałe, kto tego faktu nie zaakceptuje i nie przekuje w swój główny oręż, ten nie może myśleć o długofalowym sukcesie – dodaje Prezes Boryszewa
Pierwsze miejsce w rankingu wśród polskich producentów doskonale obrazuje, jak spektakularną drogę przeszedł Boryszew od 2010 roku, kiedy to sfinalizował pierwsze przejęcia w tym segmencie –mówi Cezary Pyszkowski, Członek Zarządu Boryszewa odpowiedzialny za rozwój motoryzacyjnego ramienia Grupy. – Nie jest to nasze ostatnie słowo. Intensywnie pracujemy nad dalszym rozwojem. Jesteśmy na końcowym etapie uruchomienia nowej fabryki w Meksyku. Wiosną br. rozpoczęliśmy budowę fabryki galwanizowanych części plastikowych w Prenzlau, której zdolności produkcyjne sięgną 400 tys. m2 powierzchni galwanizowanych rocznie. Zakładamy, iż produkcja seryjna rozpocznie się na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2017 r. Już dzisiaj mamy zamówienia na prawie 100% planowanych mocy produkcyjnych.